علم و تکنولوژی

رم مجازی سامسونگ و شیائومی چیست؟ پاسخ سوالات پرتکرار

رم مجازی در گوشی سامسونگ و شیائومی

اگر سر و کار شما با دنیای هوشمند زیاد بوده، احتمالا تا الان نام رم مجازی به گوشتان خورده است؛ قابلیتی که ابتدا در کامپیوتر‌ها و لپ‌تاپ‌ها حضور داشته و حالا سر و کله‌ی اون بین گوشی‌های هوشمند پیدا شده. رم مجازی سامسونگ و شیائومی مشهورترین سیستم‌عامل‌ها در بحث رم مجازی هستند؛ اما رم مجازی بین تمامی سیستم‌عامل‌ها وجود دارد. در این مقاله همراه https://mrdigitall.com/ باشید چرا که قرار است از زیر و بوم رم مجازی سامسونگ و شیائومی مطلع شوید.

رم مجازی چیست؟

اصلا رم مجازی چیست و چه کاربردی داره؟ چرا اسم اون رم مجازی هستش؟ در واقع اصطلاح مجازی برای چیزهای غیر واقعی به کار می‌رود، از اونجایی که هیچ قطعه فیزیکی برای قضیه اضافه کردن رم در گوشی به کار نرفته، اسم این قابلیت رو رم مجازی گذاشتن. رم مجازی قابلیتی است که بخشی از حافظه‌ی داخلی گوشی را اشغال می‌کند و به رم گوشی اضافه می‌کنه.

رم مجازی چیست؟

اگه شما کارهای سنگینی مثل بازی کردن، تماشای فیلم و … را با گوشی خود انجام می‌دهید، می‌دانید که سرعت یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌ها برای شما به حساب می‌آید؛ حالا این رم مجازی در واقع همین کار رو انجام میده؛ یعنی با اضافه شدن میزان رم گوشیتون، سرعت اون هم بالا میره. سبک کار کردن رم مجازی هم به این شکله که مثلا اگه گوشی شما 128 گیگ حافظه داخلی داشته باشه و 3 گیگابایت رم، رم مجازی میاد 5 گیگ از حافظه رو اشغال میکنه و میده به رم شما؛ بعد از این کار شما 123 گیگ حافظه داخلی دارید و 8 گیگابایت هم رم.

رم مجازی بیشتر به کار چه گوشی‌هایی می‌آید؟

دو برند چینی و کره‌ای از اونجایی که بیشتر با گوشی‌های میان‌رده کار دارند، رم مجازی سامسونگ و شیائومی هم بیشتر به کار گوشی‌های میان‌رده‌شون میاد؛ در واقع گوشی‌های پرچمدار خودش با رم‌های 8، 12 و 16 وارد بازار می‌شوند که با این اوصاف دیگر نیازی به اضافه کردن رم ندارند. گوشی‌های اقتصادی این دو برند هم هنوز به اندازه‌ای قدرتمند نشدند که بتوانند از این قابلیت پشتیبانی کنند؛ البته در میان آنها گوشی‌هایی هم وجود دارد که از رم مجازی پشتیبانی کنند ولی خب تعداد آنها اندک است.

بازه میان‌رده‌ها، بزرگ‌ترین بخشی است که قابلیت رم مجازی سامسونگ و شیائومی شامل حالشان می‌شود؛ یکی از دلایلی که این بازه برای دریافت رم مجازی انتخاب شده است اینکه، خیلی از گوشی‌ها میان‌رده قدرت لازم برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین دارند اما با بخشیدن مقداری قدرت به آنها، کار بهتر از آب در می‌آید؛ به همین دلیل است که شرکت‌ها گوشی‌های میان رده خود را برای دریافت رم مجازی آماده کرده‌اند. حالا قضیه رم مجازی به مزیتی جذاب میان گوشی‌ها تبدیل شده و تنور رقابت آنها رو گرم‌تر کرده.

رم مجازی بیشتر به کار چه گوشی‌هایی می‌آید؟

نحوه فعال سازی رم مجازی سامسونگ و شیائومی چگونه است؟

از کجا بدانیم گوشی سامسونگی ما از رم مجازی پشتیبانی می‌کند؟

در میان گوشی‌های سامسونگی قابلیت رم مجازی با نام RAM Plus شناخته می‌شود؛ یعنی در واقع میان قابلیت‌های گوشی باید دنبال همچین اسمی بگردیم؛ حالا مراحل رسیدن به این گزینه چطور است؟ ابتدا وارد تنظیمات گوشی میشیم و به بخش Battery and Device Card یا باتری و کارت دستگاه منتقل میشیم؛ در اینجا گزینه‌ای تحت عنوان Memory یا حافظه وجود داره که روی کلیک می‌کنیم؛ اگر در این بخش گزینه‌ای به نام RAM Plus و برای مثال 4GB وجود داشت، یعنی گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی میکنه و می‌تونید اون رو فعال کنید. حالا بسته به نوع گوشیتون این اعداد و ارقام متفاوته.

نحوه فعال سازی رم مجازی سامسونگ و شیائومی چگونه است؟

فعال کردن رم مجازی در گوشی شیائومی!

برای فعال کردن قابلیت رم مجازی در گوشی‌های شیائومی ابتدا به Settings میریم؛ در مرحله دوم به بخش Additional Settings یا تنظیمات اضافی مراجعه می‌کنیم؛ در این صفحه باید به دنبال گزینه‌ی Memory Extension بگردیم، این گزینه نشان وجود رم مجازی در گوشی‌ ما را می‌دهد؛ هنگام که وارد این بخش شدیم گزینه فعال سازی را میزنیم تا این قابلیت برای ما روشن شود.

مزیت که گوشی‌های شیائومی به نسبت گوشی‌های سامسونگ دارند این است که می‌توانند قابلیت خود را خاموش کنند و در صورت نیاز آن را روشن کرد.

فعال کردن رم مجازی در گوشی شیائومی!

تا اینجای کار توضیحات در مورد رم مجازی سامسونگ و شیائومی و نحوه فعال سازی آنها بود، در ادامه مسیر قراره به سوالات پرتکرار که در این باره وجود دارد پاسخ دهیم.

قابلیت رم مجازی آیا به گوشی هم آسیب می‌رساند؟

از جایی که قابلیت رم مجازی یه قابلیت نو پا در گوشی‌ها به حساب می‌آید، هنوز اطلاعات دقیقی درباره‌اش وجود نداره؛ اما از تحقیقات ابتدایی که متخصصان این بخش انجام داده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که فشار بیشتری روی حافظه‌ی گوشی می‌آید و این به معنای این است که عمر مفید دستگاه کمتر می‌شود.

رم مجازی سامسونگ و شیائومی برای کدام مدل‌هایشان وجود دارد؟

سامسونگ قابلیت رم مجازی خود را ابتدا از پرچمدارانش شروع کرده است؛ S22 Ultra، S21 Ultra و S20 Ultra گوشی‌هایی هست که این قابلیت را دریافت کردند؛ البته کره‌ای‌ها اعلام کرده‌اند که با آپدیت‌های نرم افزاری، قابلیت رم مجازی برای دیگر نسل‌ها فعال خواهد شد.

رم مجازی سامسونگ و شیائومی برای کدام مدل‌هایشان وجود دارد؟

چینی‌ها بر خلاف رقباشون از همون ابتدا خیل عظیمی از گوشی‌هاشون رو به این قابلیت مجهز کرده‌اند؛ شیائومی بدون در نظر گرفتن قدرت پردازشی گوشی‌هاش اعلام کرده که هر دستگاهی که آپدیت MIUI 12.5 رو دریافت کرده میتونه از قابلیت رم مجازی استفاده کنه؛ دیگر نسل‌های این برند چینی در آینده‌ای نزدیک به قابلیت رم مجازی مجهز خواهند شد.

مقدار رم مجازی که گوشی ما دریافت می‌کند چقدر است؟

بسته به مقدار حافظه گوشی شما، مقدار رم مجازی که دریافت خواهید کرد متغیر خواهد بود؛ گوشی‌هایی با حافظه 128 گیگ به بالا تا 3 گیگابایت و دسته‌ی پایین‌تر از 128 گیگ بین 1 تا 2 گیگابایت رم مجازی دریافت خواهند کرد.

 

رم مجازی سامسونگ و شیائومی موضوعی بود که https://mrdigitall.com/ در این مقاله بهش پرداخته است؛ رم مجازی قابلیتی است که باعث می‌شود با اضافه مقداری حافظه به رم گوشی، سرعت گوشی بالاتر رود؛ حالا شیائومی و سامسونگ جز مشهورترین برندهایی هستند که این قابلیت را به صورت دستی در اختیار کاربرانشون قرار داده‌اند.

 

سوالات متداول

1- رم مجازی برای شرکت‌های دیگر هم وجود دارد؟

در واقع تمام سیستم ‌عامل‌های موجود در دنیا به قابلیت رم مجازی مجهز هستند یا دارند خودشون آماده پشتیبانی از این قابلیت می‌کنند؛ نکته‌ی دیگری هم که وجود دارد این است که ممکن دیگر شرکت‌ها نام دیگری را برای این قابلیت انتخاب کنند. از آنجایی که دو برند معروف کره‌ای و چینی به این قابلیت مجهز هستند، بحث رم مجازی سامسونگ و شیائومی مطرح شد.

2- آیا روش‌های دیگری برای استفاده از رم مجازی وجود دارد؟

یکی از پیش پاترین روش‌هایی که برای اضافه کردن رم دستگاه وجود دارد، بهره بردن از کارت Micro SD هستش؛ اما برای استفاده از این روش باید گوشی اندرویدی خود را روت کنید که فکر می‌کنم متقاضی خیلی زیادی نداشته باشد این راه؛ اما به هر حال اگر قصد استفاده از این روش را داشتید حتما در نظر داشته باشید که از حافظه‌ی جانبی با کیفیت استفاده کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *