علم و تکنولوژی

اجرای برنامه های اندروید در ویندوز 11 امکان پذیر شد

معرفی قابلیت اجرای نرم افزار های اندروید در ویندوز 11

مدت زمان زیادی از عرضه ویندوز 11 توسط مایکروسافت نگذشته؛ سیستم عاملی با دگرگونی های چشم­گیر که نظرها رو  به سمت خودش جلب کرده؛ در این نسخه بیشتر سعی شده روی تغییرات ظاهری کار بشه، اما این حرکت نوید اینو نمیده که غول آمریکایی فکر و خیال اضافه کردن ویژگی های جدید رو از سرش بیرون کرده باشه؛ از اتفاقات خفن این سری میتوان به در آغوش کشیدن برنامه های اندرویدی توسط پنجره جدید اشاره کرد.

معرفی قابلیت اجرای نرم افزار های اندروید در ویندوز 11
اجرای برنامه های اندروید در ویندوز 11 امکان پذیر شد

 مهم ترین نکات مثبتی که در این نسخه ویندوز به چشمم میخوره، سرعت عمل بالا و بازدهی قویه که خودش باعث میشه یه سر و گردن از اجداد قبلیش بالاتر باشه. شمایل جدید و زیبا برای کاربر جذاب و سرگرم کننده هستش و حالت کسل کننده قدیمی رو از دست داده، اضافه شدن جلوه های صوتی کلاس خوبی رو به محیط ویندوز ارائه کرده و همچنین حالت جدید Snap Assist (پردازش موازی و مشاهده همزمان دو نرم افزار) دستمون رو موقع استفاده از دو برنامه یا بیشتر، بازتر نگه­ میداره که به نوبه خودش خیلی میتونه برامون کار آمد باشه.

البته تعدادی بازخورد منفی هم در بعضی از قسمت  ها گزارش شده، مثل تسک­بار که به نسبت قبل، میشه گفت عقب گرد داشته و از رفرش­ریت تطبیق پذیر (تنظیم خودکار فریم تصویر) پشتیبانی نمیکنه که خبر خوبی واسه پی سی گیمر های مثل خودم نیست، همچنین حالت شب پایدار و تغییرات رابط کاربری خوبی رو نداره که نمیشه اینارو مشکلات بزرگی دونست اما بازم هرچی که باشه ضعف حساب میشه.

قبل از به بورس اومدن ویندوز 11، خود شرکت اعلام کرد که اجرای برنامه های اندرویدی روی این ویندوز شدنیه و مانور زیادی روی این موضوع داشت؛ این قابلیت، که کاربردی و پرطرفدار هستش در نسخه اولیه ویندوز که انتشار یافت خبری ازش نبود و باعث شد حرف و حدیث های زیادی گفته بشه، اما در روز های اخیر که آپدیت آزمایشی توزیع شد، این امکان فراهم شده، و کاربران الان میتونن اپلیکیشن های ربات سبز  رو به سیستم خودشون دعوت کنن.

معرفی قابلیت اجرای نرم افزار های اندروید در ویندوز 11
اجرای برنامه های اندروید در ویندوز 11 امکان پذیر شد

اجرای برنامه های اندروید در ویندوز 11 با نام Windows Subseystem for Android معرفی شده و در حال حاضر بر روی بتای جدید قابل استفاده است؛ کاربران میتونن از طریق اپ استورِ آمازون که توی مایکروسافت استور وجود داره، برنامه های اندرویدی دلخواهشون رو نصب کنند.

قابلیت WSA (اجرای برنامه های اندرویدی روی ویندوز) با تمامی پردازنده های لپ تاپ، اعم از Intel ,AMD و ARM همخونی داره که امکان استفاده رو به همه میده که میتونه حُسن خوبی برای دارندگان این نوع گجت باشه.

اما نکته بد ماجرا اینجاست! فعلا فقط و فقط 50 اپلیکیشن توی اپ استور آمازون وجود داره که با قابلیت WSA سازگاره، اینجور که پیداست در آینده با منتشرشدن نسخه اصلی ویندوز 11 قطعا تعداد این برنامه ها افزایش پیدامیکنه.

در واقع میشه Windows Subseystem for Android رو بهترین اتفاق رخ داده در نسخه جدید ویندوز دونست. اگر شما هم از ویژگی اجرای نرم افزار های اندروید در ویندوز 11 استفاده میکنید، میتونید تجربیات خودتون رو برای ما به اشتراک بگذارید.

 

سوالات متداول

1- چه برنامه‌های اندرویدی در ویندوز 11 اجرا میشن؟

شما تمامی برنامه‌های اندرویدی رو میتونید از فروشگاه‌ نام برده شده دانلود کنند؛ در واقع مایکروسافت هیچگونه محدودیتی برای دانلود برنامه‌ها نذاشته.

2- برای نصب برنامه‌ها چه پیش نیاز‌های نرم افزاری نیاز داریم؟

شما برای نصب برنامه‌های اندرویدی در ویندوز 11 ابتدا باید سیستم خودتون به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید؛ درضمن باید قابلیت ماشین مجازی روی سیستم شما فعال باشه.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *